søndag 28. februar 2010

Hallo der, herr Tsunami...

Å sitte stille og vente på at en tsunami skal treffe landet man befinner seg i er ikke særlig moro. Det kan jeg skrive under på. Det er ikke rart man blir småparanoid når det blinker tsunamivarsel i hjørnet på absolutt hver eneste TV-kanal, og ordet tsunami (som er et av de få ordene man faktisk får med seg under nyhetssendingene) blir repetert omtrent hvert femte sekund. Etter tsunamikatastrofen i 2004, bærer ordet sterke assosiasjoner til død og fordervelse for min del.

OL..

(Sånn ser TV'en min ut i dag)

Nå tviler jeg imidlertid på at jeg befinner meg i umiddelbar fare. Togane er over en mil fra kysten, og siden bølgene som er spådd å komme ikke er monstrøse jævler på 50 meter pluss, regner jeg med at jeg ikke trenger å flykte opp i de mørke åsene bak Togane Ghost Town med det første. Samtidig er det en smule ekkelt at nabobyen vår (Kujukuri) er under full tsunamivarsel, og venter de første tometersbølgene om ganske nøyaktig 33 minutter.

...jeg håper Togmannen og de andre alle heitingene er fra fjerne fjellstrøk.

Ingen kommentarer: