tirsdag 16. september 2008

Fremdeles i feriemodus

Jeg har ikke hatt så veldig mye å skrive om de siste dagene, så det har blitt heller tynt med blogging fra min side. Grunnen er jo selvfølgelig at vi prøver å lese til placement testen vi skal ha en eller annen dag denne uken. Muligvis i morgen. Vi har egentlig ikke fått noen klar beskjed angående tid og sted. Siden jeg fremdeles er i feriemodus, er det nesten fysisk utmattende å åpne bøkene igjen. Jeg føler meg svimmel bare jeg ser på diverse kanjier. Dette skal nok bli en interessant opplevelse.

På lørdag dro en hel gjeng av oss norske på karaoke. De har sånn drikk-så-mye-du-vil-opplegg, så det var mange blide ansikter å se på veien dit. Med oss på lasset hadde vi en enslig japaner som bor i samme leilighetskompleks som oss. Det ble mange vakre sanger utover kvelden (og kanskje enda flere helt forferdelige). Jeg har begynt å lære meg hvilke sanger jeg kan synge uten å høres ut som en døende katt, og hvilke jeg burde holde meg laaaangt unna. Fem timer med karaoke tok på, så i 4-tiden på morgenen forlot jeg, Katinka, Hedda og Tor Erling stedet.

De siste to kveldene har jeg og Katinka hatt filmkvelder på rommet mitt. Først så vi Tada, kimi wo aishiteru og gråt til øynene våre var like puffy som marshmallows. I går så vi på Lovely Complex, og fangirlet litt over søte Koike Teppei. Senere tok vi frem de vakre Ueda-billettene våre, og prøvde desperat å tyde hva det egentlig står på dem. Vi kom ikke så veldig mye lenger, men vi tror vi vet sånn cirka hvor vi skal hoppe av og på toget for å komme frem til Johnny's Theater nå.

I dag skulle vi egentlig på karaoke med Yukari og Satomi, men siden vi kanskje har prøve i morgen (og definitivt trenger all den lesetiden vi kan få), utsatte vi det til søndag. I stedet tok jeg og Katinka oss en tur for å ta ut litt penger på 7-Eleven og spise ビッグアメリカンドッグ. Vi gikk også en tur innom Wonder Goo, der jeg endte opp med å bli ca. 1300 kr fattigere. Det er ikke dårlig for en Nintendo DS (rosa, selvfølgelig), en DS-vesketing og to spill. Det er veldig praktisk å ha DS her nede, siden vi har stor nytte av kanjispill. Nå er jeg snart ferdig med å kjøpe inn alle de praktiske tingene jeg trenger.

Må nok en gang påpeke hvor billig Japan egentlig er. I går kjøpte jeg rettetang, krølltang og strykejern. Til sammen kom alt på under 400 norske kroner. Den idioten som kaller Japan dyrt kan ikke være helt god i hodet.

Men nå er det tilbake til lesingen. Vi har enda ikke fått internett i leilighetene våre, så forbindelsen er utrolig treg. Derfor blir det ingen bilder i dag. Det går rett og slett ikke an å laste dem opp.

Forresten; kommentarer er alltid hjertlig velkomne. Jeg er litt nysgjerrig på hvem som egentlig leser dette (hvis det i det hele tatt er noen som leser det..)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg følger med på deg vettu...
synes det er litt festlig å lese om alt du opplever mens jeg sitter her hjemme og er lenket til kontorpulten til tross for at jeg er syk og burde egentlig være hjemme under dyna...
Kan du ikke sende meg en konvolutt med litt varme eventuellt litt sol?? jeg fryser!! for her er det bare 8 grader... >.<

Anonym sa...

Jeg leser også bloggen din! Spennende:)

Tor Erling H. Opsahl sa...

hehe, og jeg følger med :P Ser ut som om det er dere som ser sånne filmer som henger i min elendige filmsmak som henger igjen fra exen :P Hehe, enda fler som er med i DSgjengen også :P sakersaker :P