onsdag 23. juni 2010

Regnsesong...

Har du noengang lurt på hvordan regnsesongen i Japan ser ut? Vel, da slipper du å lete lenger. Jeg var nemlig snill nok til å filme et lite videoklipp av hvordan det så ut utenfor leilighetene våre for omtrent en time siden.


Været var helt OK på morgenen i dag (vel, det duskregnet, men det var overlevbart), men midt i siste time begynte det å hølje ned i bøtter og spann. Du kan tro det var moro å traske den lange veien hjem i finværet, spesielt siden de nye skoene mine ga meg gnagsår på begge hælene, i tillegg til en vannblemme på størrelse med en gjennomsnittlig blåhval på venstre lilletå.

I tillegg til at jeg fikk en elv over hodet, var jeg sulten.

En dødelig kombinasjon.

Druknet rotte

Jeg så ut som en druknet rotte da jeg endelig kom hjem. Regndager er SÅ ikke gode hårdager. Det er forsåvidt ikke dager med høy luftfuktighet heller. Noe som vil si at sommeren i Japan er en eneste stor bad hair day. Nice.

Jeg mistenker forresten at Omoto er synsk. Han begynte å snakke om datingspill i timen i dag. Jeg og Katinka kikket nervøst på hverandre, og gjorde vårt beste for å ikke møte blikket hans. Heldigvis er våre noe merkelige fritidsinteresser fremdeles en godt bevart hemmelighet. Safe!

1 kommentar:

Katinka sa...

Dude, hvis du fikk en elv over hodet fikk jeg et helt hav. Paraplyen var til liten nytte.. jeg ga opp. Vrengte seriøst en bøtte vann ut av håret da jeg kom hjem.. Og måtte skifte i dusjen, for klærne mine var så våte at de lagde dammer på gulvet mitt i løpet av de tre sekundene det tok meg å kaste meg inn på badet.

Jeg HATER regn.