fredag 25. juni 2010

Min(e) lykkedag(er)!

I går ringte det på døren min akkurat i det jeg skulle til å fordype meg i et av mine to splitter nye datingspill. Utenfor stod Hans og Magnus, som inviterte til heftig bowlingturnering på Minami Bowl. Nå er det jo viden kjent at jeg ikke akkurat er noen superbowler (forrige gang presterte jeg å kaste bowlingkulen bakover..), men jeg takket allikevel ja til tilbudet. Hans lovte meg 100 yen for hver gang jeg fikk over 30 poeng. Etter å ha klippet ned tommelfingerneglene mine til kort-korte stumper var jeg klar for action, og litt senere syklet jeg, Katinka, Ingrid, Virginia, Magnus og Hans i retning av bowlingen.

Magnus og Hans

Magnus og Hans

Katinka og Tom

Katinka og Tom

Etter mye venting, fisking av diverse kosedyr i maskinene og purikura, var vi klare for å bowle. En liten stund senere dukket også Tom opp med to venner på slep. Vi fordelte oss over tre baner. Jeg hadde automatisk blitt på plassert på lag med Hans og Virginia, men siden jeg suger hardt og de er forholdsvis flinke, overtalte jeg Magnus til å bytte med meg, slik at jeg havnet med Ingrid og Katinka i stedet. Til min store fornøyelse gjorde "Tonje" det meget bra på banen ved siden av vår. Heia Tonje! Jeg dro imidlertid Magnus' navn heftig ned i søla, spesielt da jeg kun presterte 47 poeng på første runde. Jeg sa jeg ikke var en god bowler..

C'est moi

Nei, jeg spiser ikke på den på ordentlig. Ew.

Ingrid forsvant etter to runder, og etterlot meg og Katinka alene på banen vår. Jeg var klar for å gi opp, etter tre strake tap. Jeg begynte å spise meg litt innpå Katinka sånn rent poengmessig (i alle fall var det ikke lenger 50+ poengs forskjell), men jeg klare liksom aldri å passere poengsummene hennes. Men så plutselig smilte bowlinggudene ned på meg. Og det til de grader. To strikes på rad, en litt lenger uti omgangen og to spares. Kjeglene falt ned både her og der, og før jeg visste ordet av det hadde jeg tatt en knusende seier over Katinka, i tillegg til å ha slått de lettere forbløffede Hans/Magnus/Virginia på nabobanen. 145 poeng... WTF skjedde?

Knusende seier!

Min etterlengtede seier! At long last!

Premien min!

Jeg vant, jeg vant!

Sannsynligvis var det bare et tilfelle av ekstrem flaks, for på neste runde tapte jeg for Katinka igjen (med skarve to poeng). Allikevel - jeg klager absolutt ikke på å ha hatt en superrunde på bowling i alle fall en gang i mitt liv! Dette skal jeg så leve på de neste fjorten årene! Dessuten tjente jeg 500 yen på mine 'hoho-jeg-fikk-over-tretti-poeng-så-ta-den-Hans'-bowling skills. Noe som vil si at de 500 yen'ene jeg brukte på å prøve å fiske den søte bamsen på bildet ovenfor egentlig ikke kostet meg noe i det hele tatt. Yosh. Mission bowling: Completed!

Det første jeg og Katinka fikk øye på da vi kom på skolen i dag, var en ansiktshårløs Tosh-tosh i dress. Han så helt annerledes ut, men Katinka nøt synes anyway. Vi lurte litt på om grunnen til at han gikk rundt i dress var på grunn av a) jobbsøking, b) p.g.a. den læreren som døde av slag her om dagen eller c) åpningen av den nye kafeen/livehuset eller hva det nå var rett ved campus, men vi fant liksom aldri noe svar på det.

Jeg kunne vel egentlig ikke ikke brydd meg mindre om Tosh-tosh og dressen hans, for da vi vandret en tur til kantinen i friminuttet, fikk jeg se noe mye bedre.

TOGMANNEN!


På en fredag!

I DRESS!

Unnskyld meg mens jeg hyperventilerer.

Needless to say så smilte jeg meg gjennom min vanligvis så forhatte Haga-time. Og ting ble bedre. Haga skulle tydeligvis i møte, så han slapp oss ut hele førti minutter før tiden. Lovely. Og hvem tror du kommer gående rett i mot oss da vi trasker mot sykkelparkeringen?

Togmannen!

I dress!

Igjen!

Perfect timing! Dette må være lykkedagen min!

Nå, hvor la jeg den papirposen...?

1 kommentar:

Ann Helen sa...

Awwe, jeg lurte på når du ville nevne togmannen igjen! I missed him >_< Du må ta et snik bilde av han igjen! Gratulerer med bowling skils, det er gøy å bowle når man føler man presterer, og faktisk gjør det! Min laveste rekord er 23 poeng og min høyeste strike awesomeness is 4 in a row. Jeg tror bowlinggudene valgte meg som den utvalgte bowler på akkurat den dagen. For de 23 poengene kom nemmelig noen uker etter !