fredag 20. juni 2008

Steder jeg SKAL besøke i Japan

Vi som skal til Josai har fremdeles ikke fått noe særlig med informasjon fra UiO, noe som gjør det vanskelig å få bestilt billetter og planlagt reisen vår ordentlig. Jeg vet jo at det er Josai som er trege med å sende informasjonen til UiO, men det gjør det ikke mindre frustrerende. Før jeg har et håndfast bevis på at vi faktisk skal dra, føles ikke turen helt ekte. Og vi kan jo ikke bare bestille reisen før vi vet at vi faktisk har leiligheter å flytte inn i når vi kommer frem. Forhåpentligvis får vi vite noe mer snart.

Uansett så er det mange ting jeg har lyst til å gjøre når jeg først kommer frem til Josai. Derfor, og fordi jeg kjeder meg som bare det akkurat nå, har jeg planer om å lage en liste over noen av stedene jeg absolutt besøke i 日本。

  • Johnny's Shop: Jeg er sikker på at jeg har Katinka, og muligens også Hedda, med meg når jeg sier at dette definitivt er et sted vi må dra. Her skal jeg bruke halve budsjettet mitt på offisielle bilder av Ueda, Yamapi og resten av de herlige JE-guttene. Lovely, lovely. Her er en nyttig guide så vi faktisk finner frem dit!
  • 竹下通 (Takeshita Dori): Fordi de har dårlig med plakater o.l. i Johnny's Shop. Men det kan vi få tak i i en av de mange idol-butikkene som ligger i denne gaten.
  • Tokyo Disneyland: Det trenger kanskje ikke en nærmere forklaring? Jeg har alltid hatt lyst til å besøke Disneyland, men aldri hatt sjansen til det.
  • Ebisu Garden Place: Bare fordi. Hallo? Det har stor sentimental verdi for en fanatisk dramaseer som meg. Det var her Doumyouji ventet på Makino i flere timer i pøsende regnvær. Ah! Nostalgisk! Jeg skal ha et bilde av meg foran den statue-tingen han sitter på.
  • Yokohama: For å se på (og forhåpentligvis også ta) det store pariserhjulet på havnen. Fangirlske grunner. Også skal vi finne en spesiell dyrehage. Ueda! <3 Det skader heller ikke at det var her Tatta Hitotsu no Koi ble spilt inn.

    Selvfølgelig er det mange andre steder jeg også vil se, men nå har jeg i alle fall fått skrevet ned noen. Så får jeg heller utvide listen litt når (og hvis) det blir nødvendig!
  • Ingen kommentarer: