onsdag 11. juni 2008

3 måneder igjen

Endelig er stresset med blodprøver som ikke ble analysert når de skulle, surrete leger og helseattester over. I går troppet jeg opp på studiekonsulentens kontor og leverte alt fra meg. Nå må jeg ikke fylle ut flere papirer på et par måneder, og det er faktisk litt av en lettelse. Du aner ikke hvor stresset jeg har vært den siste måneden. Eksamensresultatene er ute, og nå er det ingenting som står mellom meg og 5 måneder i Japan.

Om akkurat tre måneder står jeg med føttene på japansk jord for aller første gang. Det blir utrolig spennende, og jeg gleder meg som en liten unge. Etter ca. ni måneder med japanskundervisning så og si hver eneste dag skal det bli moro å faktisk måtte kommunisere på språket for å gjøre seg forstått. Håper japanerne skjønner hva jeg prøver å si da. Og at de ikke ler meg rett opp i trynet. Det hadde nok nemlig vært litt demotiverende.

Anyway, det neste som står på planen er å bestille flybilletter. Snakket med Katinka om det i går, og etter diverse prissjekker o.l. virker det som om SAS er det billigste alternativet. British Airways lå omtrent på samme prisnivå, men de er kjent for å surre med bagasjen, så jeg er litt skeptisk til dem. Har lite lyst til å stå på den andre siden av jordkloden uten bagasjen min.

I morgen skal vi ringe og forhøre oss om priser og sånn. Foreløpig virker det som om vi blir seks stykker som skal dra med samme fly. Vi får se hvordan det går.

Ingen kommentarer: