lørdag 3. januar 2009

Kald og trøtt, men lykkelig

Endelig hadde dagen kommet! Datoen var 1. januar 2009, og jeg og Katinka hadde kvelden i forveien ofret en heidundranes nyttårsfest i Tokyo til fordel for en alkoholfri karaokekveld på Shidax. Grunnen var enkel. Vi skulle nemlig omsider på den etterlengtede NEWS-konserten i Tokyo Dome, og kunne så absolutt ikke risikere redusert allmenntilstand. Ute var det kaldt, men vi trosset været (vel, det var egentlig sol..) og hoppet på toget til Tokyo klokken 8:36 om morgenen, til tross for at konserten ikke begynte før 17:30. En ekte fangirl vet at det alltid lønner seg å være tidlig ute.

Vi fant frem til Tokyo Dome uten store problemer, og priset oss selv lykkelige for at vi hadde hatt vett nok til å dra såpass tidlig. Det krydde nemlig av små (og da snakker jeg om jeg høyde, ikke alder), japanske jenter med diverse NEWS-effekter overalt. Concert goods-køen var allerede milelang, så vi bestemte oss straks for å kaste oss inn i den vi også. Som sagt så gjort. Folk med mer enn én hjernecelle skjønner nok umiddelbart at stillestående kø + kulde ikke er en god kombinasjon. Så lenge vi sto i solen var det ikke noe problem, men med en gang vi havnet i skyggen klapret tennene våre automatisk. Det hjalp ikke akkurat at det blåste en skikkelig sur vind heller. Allikevel bet vi tennene sammen, og moret oss med å gjøre narr av den ekstremt stygge jenta som sto noen meter foran oss i køen. We have found the missing link, people!

2 timer senere nådde vi endelig frem til selve salgsområdet. Der ventet flere køer, fine fangirleffekter og tynnere lommebok. Jeg endte opp med på kjøpe en pamphlet (som egentlig er mer som en innbundet fotobok), en konsert-T-skjorte, en tøybag, to uchiwaer (vifter med bilder av medlemmene på.. jeg har av Yamapi og Shige), en kjempestor plakat av hele gruppen og et penlight (blinkende ting). Meget fornøyd med fangsten!

Vi sto 2 timer i denne køen for å kjøpe concert goods

NEWS Winter Party Diamond!

Etter en desperat jakt etter et sted vi kunne sitte og spise en etterlengtet lunsj (det var så mange fangirls overalt, så de fleste stedene var stappfulle), endte vi opp med å stappe i oss hver vår usunne crêpe, før vi gikk for å stå i nok en kø - denne gangen for å slippe inn i selve Tokyo Dome. På denne tiden hadde hendene mine allerede blitt mer tørre og sprukne enn bestemors på grunn av kulden, og jeg følte meg meget lekker. Heldigvis hadde vi flaks, og slapp unna med å stå kun en time i kø denne gangen. Til tross for alle de skumle, dresskledde Johnny's-menneskene (ryktene sier de kan hindre deg i å komme inn på konserten hvis du ikke kan bevise at du er medlem i fanklubben), gikk det også denne gangen knirkefritt å komme seg inn på konsertarenaen, og vi kunne puste lettet ut.

Tokyo Dome er gigantisk. Det sier seg selv at en arena som kan ta 50.000 mennesker må være stor, men den var enda større enn det jeg hadde forventet. Oslo Spektrum blir bittelite i forhold. Det tok evigheter før alle menneskene var på plass i setene sine, og vi som var blant de første som slapp inn, kunne bare se salen saaaaaakte (meget sakte), men sikkert fylle seg opp. Da de 50.000 fangirlsene (og noen fanboys) var trygt på plass, dempet lysene seg. Sommerfuglene flakset vilt rundt i magen hos både meg og Katinka.

Og plutselig var de der. NEWS. I levende live. Det var så utrolig rart å se mennesker man bare har sett på bilder og TV plutselig gå rundt rett foran deg (OK, så vi satt på rad 30, men still..). Shige. Yamapi. Koyama. Massu. Tegoshi. Ryo. De var der alle sammen. Og de så enda bedre ut in real life. Jeg satt med et dumt flir rundt munnen gjennom hele konserten. Hele opplevelsen var bare helt surrealistisk. Fantastisk, men surrealistisk. Jeg skal ikke plage dere med alle detaljene fra konserten, for jeg tviler på at de fleste som leser her egentlig bryr seg om hvor heite, fantastiske, flinke og morsomme NEWS-medlemmene faktisk viste seg å være. Men jeg må få skryte av at vi fikk spesiell oppmerksomhet fra Massu (igjen; utlendinger. Det var ikke mange av oss.) og Koyama (jeg var opptatt med å sikle over noen andre, så jeg la ikke merke til det, men det gjorde Katinka). Jeg skal på konsert igjen!

Konsertreklame utenfor Tokyo Dome

Mine kjære concert goods

I dag dro jeg og Katinka til Tokyo igjen. Fremdeles var vi en smule høye på livet etter gårsdagens fantastiske opplevelse. Planene for dagen var å møte Thea og Trude, felles Johnny's-fans vi har blitt kjent med gjennom Facebook, med påfølgende karaoke i Roppongi. Etter litt problemer med akkurat hvor vi skulle møtes, fant vi hverandre, og dro på den avtalte karaoke. Begge jentene var kjempehyggelige, og vi hadde noen morsomme timer der vi vrælte i vei til diverse japanske sanger.

Nå er jeg trøtt. Har store planer om å sove nå. Beklager for at dagens innlegg er crappy skrevet, men jeg orker ikke å tenke på formuleringer, grammatikk og slikt akkurat nå.

Jeg hørte forresten fra Godzilla tidligere i dag. Han er superglad for at han tydeligvis får mange førstefødte å spise etterhvert, men jeg velger å gi dere en sjanse til. Kommenter! Pretty please?

3 kommentarer:

Anonym sa...

For en kø! men fett at du fikk dratt på NEWS konsert! Håper å rekke en KAT-TUN, ARASHI, Kanjani8 eller NEWS konsert når jeg kanskje drar der et halvt år selv på utveksling. Selv om det ville sett altfor merkelig ut :P en høy gutt blandt de mange små jentene, men får vel dra med noen jenter selv, så blir jeg mindre ubekvem kanskje :P

Hvor mange dager har du igjen der borte forresten?

Katinka sa...

Konserten var faaaaantastisk! Kan egentlig ikke tro vi faktisk var der! Helt uvirkelig! Wawawawa!

Neste år SKAL vi se KAT-TUN! Jeg nekter å ha vært i Japan så lenge, to ganger, uten å få se dem live!

Anonym sa...

Hun ene japanske vennina mi så NEWS hun og og grein skikkelig XD